Már elég sok szó esett az eDM-ekről, az email marketingről, úgyhogy most közzétesszünk egy kötelező ellenörzőlistát. Érdemes végigfutni rajta, mielőtt kilőnéd az emaileket az ismeretlenbe:
- Van txt verzió az emailről, vagy egy link a honlapra kitett verzióra?
- A feladó sorban szerepel a cég neve?
- A tárgysorod rövidebb 45 karakternél? (legyen inkább 35)
- A tárgysorod az előnyre koncentrál és nem spam-gyanús, eladás fókuszú? (tipp: a levél megírása után írd csak meg a tárgysort)
- A betekintő ablakban van a lényeg? (felső 350 pixel)
- A céged logója szerepel a fejlécben?
- Tartalmazza a kulcsszavadat a főcímed/headline-od?
- Perszonalizált a leveled?
- Tagolt a szöveged?
- Tartalmaz 1,3 call to actiont? (felhívást cselekvésre – páratlan számban jobban működik)
- Könnyen olvasható?
- A kép és a szöveg aránya semmiképpen sem haladja meg a 40-60%-ot?
- Van leiratkozási lehetőség?
- A láblécben benne van, hogy honnan jutottál a címéhez?
- A megfelelő listát válogattad le? Le van szűrve? Rendszeresen tisztítva? (üzleti listáknál akár havi 20% is lehet a cím változás)
- A legjobb napon és időpontban küldöd ki? (többnyire hét eleje, 3-4 óra között, de változó, így érdemes tesztelni)
- Tesztelt a képeket és a linkeket is!
- Tesztelt különböző email kliensekben a levelet: gmail, hotmail, freemail, outlook, thunderbird stb.